VIGTIG INFORMATION

 
 
 
 
 
 
 
 

Velkommen til RIF-motionscenter

Sommerferie 2017.
Der vil i sommerferieperioden ikke være instruktører på vagt.
Men har I brug for hjælp, eller vil booke en prøvetime, kan disse instruktører kontaktes i følgende uger:
 
Uge 26    Steen        Tlf. 31790199
Uge 27    Christian   Tlf. 51740983
Uge 28    Alex           Tlf. 30299993
Uge 29    Bettina      Tlf. 28291645
Uge 30    Bettina      Tlf. 28291645
Uge 31    Jani           Tlf. 20248712
Uge 32    Jan            Tlf. 21416117


 
Bliv medlem af gruppen og få løbende informationer via Facebook.
 
Kom og nyd vore dejlige lokaler - med masser af professionelt udstyr, der er nemt at bruge for alle.
 
RIF-motionscenter er DGI kvalitetscertificerede som det 2. motionscenter i Danmark.
 
Det betyder vi lever op til en lang række standarder,
der er fastsat af DGI og DIF, samt overvåget af Dansk Standard under certificeringen.
 
Du kan læse mere om certificeringen her:

Fejlet betaling!
 
Hvis din betaling fejler, er det med stor sandsynlighed fordi du har fået nyt betalingskort som så skal opdateres. Se vejledning herover i afsnittet "Vigtig information"
 
 
Prøve- og opfølgning!
 
Husk at det er gratis at få lagt individuelle programmer hvis du er medlem i RIF-Motion.
Book tid i kalenderen "Styrketræning"for at få fornyet dit program hos en af vores instruktører.
 
 
Styrketræning: Hvorfor?
 
Vi ved alle, at en løbetur er godt for helbredet, og at mænd kun løfter vægte for at blive muskelsvulmende monstre… ikke? Forkert. Ny forskning viser, at styrketræning er den rene medicin og genvejen til et godt helbred.
 

Mange betragter mest motionscenteret som en fritidsklub for mænd, hvor de kan vise musklerne frem. Løb har derimod fået det image, at det er noget man gør for at gavne helbredet.

Men ny forskning rokker ved fordommene og konkluderer, at din sundhed har lige så godt af, at du løfter vægte, laver gulvøvelser eller går til crossGym. Faktisk giver styrketræning rent sundhedsmæssigt løbetræning og anden kredsløbstræning baghjul på en del områder.

Dit immunforsvar forbedres fx mere af styrketræning, du får stærkere knogler og din kronisk ømme ryg forsvinder hurtigere, hvis du vælger at træne din styrke i stedet for din kondition. Og slæber du rundt på irriterende sportsskader, som forhindrer dig i at træne så meget, som du gerne vil, er tunge løft faktisk også ren medicin.

11 fantastiske helbredsgevinster ved styrketræning

1. Bedre immunforsvar
Løfter du vægte, forbedres dit immunforsvar mere, end hvis du dyrkede kredsløbstræning, viser forsøg fra Charles Sturt University i Australien. Her satte forskerne en gruppe forsøgspersoner til at styrketræne i 10 uger og en anden gruppe til at træne på spinningcykel i 10 uger.

Før og efter forsøget målte de deltagernes mængde af såkaldt c-reaktivt protein (CrP) i blodet. CrP er et stof, der sladrer om, hvor hårdt kroppens immunforsvar er belastet. 10 uger senere var mængden af CrP faldet med 33 procent hos dem, der styrketrænede, mens spinninggruppens gevinst kun var halv så stor.

2. Aldrig mere ondt i nakken
Ensidigt gentagne bevægelser er noget skidt for kroppen, og uanset om du sidder ved kassen i et supermarked eller arbejder timevis foran en komputerskærm sætter det sit aftryk på kroppen. Ofte fører de samme bevægelser igen og igen til kroniske smerter i nakke, skuldre og øvre ryg.

Forsøg fra Nationalt Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA) har vist, at tung styrketræning fjerner og forebygger ondt i nakken. Blot 20 minutters træning 2-3 gange om ugen reducerede smerterne med 79 procent.

  • Skarp hjerne
  • Bedre alderdom
  • Sundere hjerte
  • Mindre ondt i ryggen
  • Effektiv vægttab
  • Forebygger diabetes
  • Slut med sportsskader
  • Sænker blodtrykket
  • Stærkere knogler

 

RIF-motionscenter (Tlf. åben i instruktørtiden) | CVR: 29903611 | Brandstrupvej 25, 8840 Rødkærsbro  | Tlf.: 21 68 89 64